مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

👵🏻 پرستار سالمند خانم : خانم آذر یان

📌﷽ : سالمند خانم تنها و سالم، امور منزل و آشپزی محدوده سنی 40تا45

💸 حقوق : 5.500.000 تومان

🏠 محدوده : مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

🕰️ ساعت کاری شبانه روزی اگر جمعه بماند اضافه کاری حساب می شو

————————————————-

شماره های تماس

۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴    |   ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۲

۰۲۱۲۲۷۰۲۸۷۴    /  ۰۲۱۲۲۷۰۲۷۱

مراقبت از سالمند شهرک اکباتان
مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

شهرک اکباتان

شهرک اکباتان از بزرگ‌ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در باختر تهران، پایتخت ایران و ناحیهٔ ۶ منطقهٔ ۵ شهرداری تهران جای دارد.

این شهرک برنامه‌ریزی‌شده ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ تن جمعیت دارد. اگرچه جمعیت آن در منابعی بیشتر اعلام شده‌است. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد. نام شهرک نیز از واژهٔ هگمتانه برگرفته شده‌است.

مطالب مرتبط :   پرستار سالمند زخم بستر شهریار

طرح ساخت شهرک در سال ۱۳۴۵ ریخته شد و طراحی مجموعهٔ شهرک با جردن گروزن، معمار نام‌دار آمریکایی بوده و ساخت آن را نیز شرکت آمریکایی استارت (Starrett) انجام داده‌است. مقاومت در برابر زمین‌لرزه تا ۹ ریشتر، فضای سبز بسیار گسترده، نورگیری کافی سازه، شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های ویژهٔ فرار و ده‌ها استاندارد دیگر آمریکایی، اکباتان را توان‌مند ساخت تا عمر مفید شهرک، نزدیک ۳۰۰ سال برآورد گردد. طرح ساخت شهرک، نخست بسیار گسترده بوده‌است و به‌عنوان نمونه، شامل دریاچه‌ای مصنوعی و بزرگ‌ترین مجموعهٔ فرهنگی ایران می‌شد. کار ساخت شهرک هنوز نیمه‌تمام بود که انقلاب ۱۳۵۷ رخ داد و پروژه دچار توقف گردید. در نهایت، بسیاری از بخش‌های پروژه ساخته نشدند. کارشناسان، معماری شهرک را ستوده‌اند. نخستین واحدهای این شهرک در سال ۱۳۵۶ به کارمندان دولتی ایران واگذار شد. ادامهٔ واگذاری واحدها نیز پس از انقلاب ۱۳۵۷ و توسط شرکت عمران و نوسازی محیط، پیگیری گردید.

مطالب مرتبط :   پرستار سالمند خانم در پیروزی

فرهنگ شهرک برجسته بوده‌است و در نمونه‌ای، گرافیتی‌های اکباتان نیز پرآوازه هستند. چند ورزشگاه (شامل ورزشگاه راه‌آهن و ورزشگاه دستگردی) در شهرک اکباتان ساخته شده‌است اما سوای آنان، جاهایی برای ورزش‌های خیابانی نیز در این شهرک وجود دارد. وجود مگامال و دیگر مرکزهای خرید در اکباتان، نیازهای خرید مردم ساکن آن را تأمین کرده‌است. ایستگاه مترو شهرک اکباتان نیز در کنار خط‌های تاکسی و اتوبوس به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. فضای سبز شهرک نیز برجسته دانسته شده‌است.

پرستار سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
مراقب سالمند خانم قصر دشت
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از سالمند شهرک آپادانا

محتوای مرتبط

پرستاری از سالمند در اندیشه

پرستاری از سالمند در اندیشه

پرستار سالمند آقا ظفر

پرستار سالمند آقا ظفر

مراقبت از زوج سالمند میدان حر

مراقبت از زوج سالمند میدان حر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!