مراقب سالمند خانم قصر دشت

مراقبت از سالمند در مرزداران

مراقب سالمند خانم قصر دشت

👵🏻 پرستار سالمند خانم : خانم دانشیان

📌﷽ : سالمند خانم تنها و سالم، نیرویی 35 سال تا 45

💸 حقوق : 5.000.000 تومان

🏠 محدوده : قصر دشت

🕰️ ساعت کاری : شبانه روزی (جمعه)

————————————————-

شماره های تماس

۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴    |   ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۲

۰۲۱۲۲۷۰۲۸۷۴    /  ۰۲۱۲۲۷۰۲۷۱

مراقب سالمند خانم قصر دشت
مراقب سالمند خانم قصر دشت

سالمندی

سالمندی در ایران به مقطع سنی بالاتر از ۶۰ سال اشاره دارد و بنابراین بخش پایانی چرخهٔ حیات انسان است. افراد سالمند قابلیت‌های تجدید قوای محدودی دارند و بیش از دیگر بزرگسالان در معرض بیماری، سندرمها و کسالت هستند. علم پیری‌شناسی به مطالعهٔ پزشکی روند پیری، و پیرپزشکی به مطالعهٔ بیماری‌هایی که سالمندان بدان مبتلا می‌شوند، مربوط است.

مطالب مرتبط :   پرستار سالمند در منزل شهریار

به گفته مدیر دفتر جمعیت مرکز آمار ایران، جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۸ میلیون و ۲۳۱ هزار نفر، همراه با نرخ رشد ۳/۶۲ درصد بوده که حدود ۹/۹ درصد جمعیت ایران است.

نشانگان

نشانگان  یا سَندرُم (به فرانسوی: syndrome) در پزشکی و روانشناسی آمیزه‌ای از علائم و نشانه‌ها که حاکی از اختلالی خاص است. سندرم به معنی مجموعه‌ای از خصوصیات قابل تشخیص بالینی است. شامل نشانه‌های بیماری (که توسط بیمار گزارش می‌شود)، علایم پزشکی (که توسط پزشک دریافت می‌شود) و پدیده‌ها و خصوصیاتی که معمولاً با هم اتفاق می‌افتند. بنابراین وجود یکی از این مشخصه‌ها به پزشک در مورد وجود بقیه ویژگی‌ها هشدار می‌دهد. در سالهای اخیر از این واژه خارج از پزشکی در ارتباط دادن میان چند پدیده مربوط به هم استفاده شده‌است. درگذشته معمولاً وقتی چند نشانه و علامت همراه یکدیگر در بیماری دیده می‌شد و پزشکی که متوجه همراهی آنها شده نمی‌توانست علت خاصی برای بروز آن علائم بیابد به مجموعه آن علائم سندروم اطلاق می‌کرد.

مطالب مرتبط :   مراقبت از سالمند 75 ساله در منزل
مراقب سالمند خانم قصر دشت

پزشکی

پزشکی یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای سلامت، درمان بیماریها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماریها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌است امروزه هدف دانش پزشکی، استفاده از فناوری‌های دانش‌مبنا و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه‌حل مشکلات بالینی است. اکتشافات در باب ماهیت ژن‌ها و سلول‌ها دریچه‌ای برای تعریف فیزیولوژی بر مبنای سیستم‌های مولکولی، فراهم کرده‌است. این بینش فیزیولوژیکی، راه را برای فهم بهتر فرایندهای پیچیده بیماری‌ها و رویکردهای نو درمانی، فراهم کرده‌است

مطالب مرتبط :   نگهداری از زوج سالمند حکیمیه
پرستار سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
پرستار سالمند آقا پاسداران
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از سالمند شهرک اکباتان

محتوای مرتبط

مراقبت از زوج سالمند

مراقبت از زوج سالمند

پرستاری از سالمند خانم سالم

پرستاری از سالمند خانم سالم

پرستاری از سالمند 90 ساله در سعادت آباد

پرستاری از سالمند 90 ساله در سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!