پرستار سالمند مترو قلهک

پرستار سالمند شهرنو

پرستار سالمند مترو قلهک

👵🏻 پرستار سالمند : خانم عزیزی

📌﷽ : سالمند خانم 92 ساله سالم و تنها زندگی میکنن. به یک خانم با تجربه با حدود سنی 35 تا 50 سال بصورت شبانه روزی نیازمندند.

💸 حقوق : 6.500.000 تومان

🏠 محدوده : پرستار سالمند مترو قلهک

🕰️ ساعت کاری : شبانه روزی

————————————————-

شماره های تماس

۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴    |   ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۲

۰۲۱۲۲۷۰۲۸۷۴    /  ۰۲۱۲۲۷۰۲۷۱

پرستار سالمند مترو قلهک
پرستار سالمند مترو قلهک

قلهک

قُلْهَک محله‌ای که در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده است. از شرق به محله دروس (خیابان فکوریان)، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر (دستگردی) هم مرز می باشد.

این منطقه از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. آب قنات جاری در سفارت که بسیار پرحجم و همچنان جاری است، درختان چنار کهنسال منطقه را سیراب می‌کند. در منطقه قلهک، دو مسجد به نام های مسجد جامع و مسجد اعظم قلهک وجود دارد. قدیمی ترین مسجد آن، مسجد اعظم قلهک می باشد که در آن در ایام تاسوعا و عاشورا نخل قلهک برای ایام سوگواری بیرون آورده می شود. همچنین حمام اهالی قلهک، واقع در خیابان جلالی جنب بن بست شریعتی می باشد که به نام گرمابه حافظ تا چندین سال پیش معروف بوده است ولی در حال حاضر تعطیل است. این حمام قدمتی نزدیک به صد سال دارد و تاریخ احداث آن مشخص نیست. شواهد نشان می دهد که آب قنات که از سفارت انگلیس وارد حوضچه حمام می شده و در کوره پزخانه توسط برگ درختان و الوار سوزانده شده، آب گرم می شده و اهالی حمام می کرده اند که بعدها لوله کشی آب و گاز آمده و دوش حمام نصب شده است

مطالب مرتبط :   نگهداری از سالمند خانم در افسریه

نام قلهک

قلهک (به ضم قاف و فتح ها و سکون بقیه) به معنی قله کوچک است؛ و کلمه مرکب است از قله و از کاف پسوند که علامت تصغیر است. مرتضی رازفر در رابطه با مصداق نام قلهک می گوید: ” در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود بر این اساس به محله این قلعه کوچک، قلعهک می گفتند که بعد از مرور زمان به قلهک تبدیل شد. مدارکی نیز در حسینیه قلهک واقع در مسجد اعظم قلهک وجود دارد که این موضوع را تایید می کند؛ مثلا بر روی خیلی از بناها، ستون ها و …. حک شده است قلعهک.

مطالب مرتبط :   پرستاری از سالمند محله خاقانی

قسمت های معروف

«کوچه ده» با نام فعلی «کوچه سجاد»، کوچه تلفنخانه قلهک (نام فعلی شهید یزدانیان)، باغ سفارت انگلیس و خیابان یخچال (مشترک بین دروس و قلهک) از قسمت های معروف قلهک هستند.

پرستار سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
مراقبت از سالمند یاخچی‌آباد
نوشتهٔ بعدی
پرستاری از سالمند ظفر

محتوای مرتبط

پرستاری از زوج سالمند در آجودانیه

پرستاری از زوج سالمند در آجودانیه

پرستار سالمند خانم در پیروزی

مراقب سالمند خانم فرشته

هزینه مراقبت از سالمند

هزینه مراقبت از سالمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!