پرستار کودک شمیران

مراقب کودک ازگل

پرستار کودک شمیران

👶🏻 مراقبت از کودک : خانم خردمند

📌﷽ : نگهدار از کودک 7 ساله دختر شمیران

💸 حقوق : 7.200.000 تومان

🏠 محدوده :پرستار کودک شمیران

🕰️ ساعت کاری : شبانه روزی
(جمعه تعطیل)

—..–..–..–..–..–..–..–..–..–..–..–..–..–..–

شماره های تماس

۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴    |   ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۲

۰۲۱۲۲۷۰۲۸۷۴    / 02122702719

پرستار کودک شمیران
پرستار کودک شمیران

شمیران

شِمیران، منطقه‌ای است که در شمال شهر تهران است که در گفتار عامیانه به این منطقه «شمرون» می‌گویند. شمیران که بر روی دامنه‌های رشته کوه های البرز قرار دارد، شمالی‌ترین منطقه شهری تهران را تشکیل می‌دهد.

از گذشته، تجریش مهم‌ترین آبادی و مرکز منطقه شمیران به‌حساب می‌آید. خیابان شریعتی با نام پیشین جاده قدیم شمیران، مهم‌ترین راه مواصلاتی این منطقه به تهران قدیم بوده‌است. با احداث خیابان ولیعصر (جاده پهلوی) توسط رضاشاه، دسترسی به تجریش و شمیران برای ساکنین تهران آسان‌تر شد و روند پیشرفت آن را سرعت بخشید.

مطالب مرتبط :   کودک دوقلو سعادت آباد

شمیران از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به لواسانات و از غرب به منطقه ۲ شهرداری تهران محدود می‌شود. مرز جنوبی این منطقه امروزه محدوده مشخصی ندارد و تنها چند محله معدود در جنوب بزرگراه‌های صدر، مدرس و چمران را دربرمی‌گیرد. گرچه شمیران از نظر تقسیمات کشوری بخشی از تهران بزرگ و شهرستان شمیرانات استان تهران به‌شمار می‌آید ولی گاهی در منابع غیررسمی از آن به عنوان یک منطقه شهری مستقل با نام شهر شمیران یاد می‌شود. شمیران شامل تمامی منطقه ۱ شهرداری تهران و بخش اعظم از منطقه ۳ می‌باشد.

گویش بومی شمیران

دانشنامه ایرانیکا درباب زبان منطقه قصران آورده است که باید به دو بخش باید تقسیم شود . زبان بومیان شمال و شمال شرق منطقه بخش درونی قصران نزدیکی بسیار زیادی به زبان مازندرانی دارد. گویش منطقه جنوبی از اوشان در مرکز تا جیرود و تجریش در جنوب شمیران گونه‌ای از زبان فارسی-مازندرانی است و ویژگی های زبان‌های کاسپین را دارد در سال های دور آن دسته از بومیان تهران که در محدوده ونک و شمیران سکونت داشتند بدلیل مجاورت با استان مازندران زبان مازندرانی داشتند . والنتین ژوکوفسکی خاورشناس و زبان شناس روس اواخر قرن ۱۹ میلادی در سفری که به ایران داشت در حوالی شمیران با گویش تجریشی آشنا شده و در آثارش به این گویش اشاره می‌کند؛ گویشی که شباهت بسیاری با زبان مازندرانی دارد .تا امروز در محدوده‌هایی از جمله سرآسیاب دولاب، شاه عبدالعظیم و… هنوز هم افرادی با لهجه شمرانی صحبت کنند؛ لهجه‌ای که ملایم شده زبان مازنی است.

مطالب مرتبط :   مراقبت از کودک 4 ماهه در کاشانک

پرستار کودک در منزل
نوشتهٔ پیشین
مراقب کودک گیشا
نوشتهٔ بعدی
مراقب کودک ازگل

محتوای مرتبط

پرستار کودک در فردوس غرب

پرستار کودک در فردوس غرب

استخدام پرستار کودک 1 ساله در منزل

استخدام پرستار کودک 1 ساله در منزل

مراقب نوزاد در منزل

مراقب کودک ازگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!